trass mine strenge restriksjonanar i høve kommentarfeltlesing (for å førebyggja magesår og tyngre stoffmisbruk), gledde eg meg stort over denne herlege diskusjonen under ein dagbladet-artikkel igår. gjer dei det med vilje?

nettnerding syner:

“den politiske diskusjonen som grunna heftig nerding aldri fekk utvikla seg”

ei nettspråkleg farse med ikkje-eksisterande aktinndeling og nokonlunde hierakisk struktur

i rollene
: ein mann
: dei andre

– Politikere er utrolig flink til å lyve, Kristin Halvorsen er et godt eksempel…

– Hun har da “godt” selskap fra en del andre…

– Det kan mann si…

– Det kan kvinne si

– Hvorfor akkurat kvinne ?

– mann = person med utovertiss. kvinne = person med innovertiss. man = ubestemt pronomen

– Oki det holder men jeg har ikke kjønt poenget hans enda😛

– Nei, du kjønner ikke så mye..

– Du skrev: “Det kan mann si…” Han ønsket å påpeke at du egentlig burde skrive: “Det kan man si….” En fillesak selvfølgelig, men det er jo tross alt DB-diskusjon. Her er trollene mange.

– Hvorfor akkurat mann?

– Hvem har nevnet “mann” her ??

– Nevne – nevnte- har nevnt :=)

– Samma det så lenge folk kjønner hva jeg mener så bryr jeg meg ikke, jeg er ikke norsk uansett…🙂

– Jeg skjønner ikke hvilket kjønn du snakker om?

teppe

sceneteppe

Kva meiner du om dette? Sei meininga di her: