ei uforskamma vellukka omsetjing i dag – eit songynske frå torill. eg likar at dei litt nynorskaktige orda “merknad” og “særskilt” har snike seg inn, samt pronomenet “me” i femte vers. eventuelle nosp-medstudentar kan i tillegg merka seg den frekke multietnolektiske bruken av “den” som felleskategori!

Sist jul

Sist jul ga jeg deg mitt hjerte
Men allerede neste dag, gav du den bort
Dette året, for å redde meg fra tårer
Jeg vil gi den til noen spesiell

Sist jul ga jeg deg mitt hjerte
Men allerede neste dag, gav du den bort
Dette året, for å redde meg fra tårer
Jeg vil gi den til noen spesiell

Once Bitten og dobbelt så sjenert
Jeg holder min distanse, men du fortsatt fanger mitt øye
Si meg baby kjenne du meg?
Vel det har gått et år, betyr det ikke overraske meg

(Happy Christmas!) Jeg pakket den opp og sendte den
Med en merknad som sier “Jeg elsker deg” jeg mente det
Nå vet jeg hva en tosk jeg har vært
Men hvis du kysset meg nå jeg vet at du vil lure meg igjen

Chorus

(Oooh. Oooh Baby)

En overfylt rom, venner med trøtte øyne
Jeg gjemmer fra deg og din sjel av is
Min Gud jeg trodde du var noen å stole på
Me? Jeg antar jeg var en skulder å gråte på
Et ansikt på en elsker med en brann i sitt hjerte
En mann undercover men du tore me apart
Oooh Oooh
Nå har jeg funnet en virkelig elsker deg aldri lure meg igjen

Chorus

Et ansikt på en elsker med en brann i sitt hjerte
(Gav deg mitt hjerte)
En mann undercover men du tore me apart
Neste år
Jeg vil gi den til noen, vil jeg gi den til noen spesiell
special
noen
noen
Jeg vil gi den til noen, vil jeg gi den til noen spesiell
som vil gi meg noe tilbake
Jeg vil gi den til noen
holder mitt hjerte og se den brenne
Jeg vil gi den til noen, vil jeg gi den til noen spesiell
Jeg har du kommet for å bli
Jeg kan love deg for en dag
Jeg trodde du var noen særskilte
ga deg mitt hjerte
Jeg vil gi den til noen, vil jeg gi den til noen
Last christmas I gave you my heart
du ga den bort
Jeg vil gi den til noen, vil jeg gi den til noen