i går vart jolasongblogging sett til sides då nettnerden i staden valde å via tida til undergangskjensler og lett psykotisk diktlesing. no er det jolaferie på skikkeleg, og me feirer med ein song for dei spesielt innvidde (som har vore flinke i dag!). songen avslører skamlaust sin eigentlege (opprinnelege) identitet etter kvart:

Tiden går raskt satellitt-tallet
Raskere hver dag, raskere hver kveld
Er du noen ganger reflektert over alle gule mål
Du kan ta for mye ut av Gleðibankinn

Stram opp sinnet ditt, hnýttu alle node
Plasserer ingenting, tar bare ut
Dine synder at du aldri begår sitter jeg takke
Óútleystur tsjekkiske i Gleðibankinn

Du skal synge litt tidsetterslep
Om lífsgleðina seg i brystet
Og la høre at du har lite gleðihús
Kosi lite lag, som kan ta meg og alle
Du foreslår ikke i Gleðibankinn tomme blues

Du skal synge litt tidsetterslep
Om lífsgleðina seg i brystet
Og la høre at du har lite gleðihús
Kosi lite lag, som kan ta meg og alle
Du foreslår ikke i Gleðibankinn tomme blues

Stram opp sinnet ditt, hnýttu alle node
Plasserer ingenting, tar bare ut
Dine synder at du aldri begår sitter jeg takke
Óútleystur tsjekkiske i Gleðibankinn
Du skal synge litt tidsetterslep
Om lífsgleðina seg i brystet
Og la høre at du har lite gleðihús
Kosi lite lag, som kan ta meg og alle
Du foreslår ikke i Gleðibankinn tomme blues

(irriterande nært omsetjinga me hadde på førelesing. keisamt)