Ingen mer champagne
Och fyrverkerier genom
Här är vi, du och jag
Känsla förlorade och känsla blå
Det är slutet på festen
Och morgonen verkar så grå
Så till skillnad från igår
Nu är det dags för oss att säga …

Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har en vision nu och då
Om en värld där varje granne är en vän
Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har våra förhoppningar, att vår vilja att försöka
Om vi inte kan vi lika gärna lägga ner och dö
Du och jag

Ibland ser jag
Hur denna nya sköna värld anländer
Och jag ser hur den trivs
I askan av våra liv
Oh ja, är man en dåre
Och han tror att han kommer att vara ok
Dra på, lerfötter
Aldrig veta att han är vilse
Håller på att gå i alla fall …

Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har en vision nu och då
Om en värld där varje granne är en vän
Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har våra förhoppningar, att vår vilja att försöka
Om vi inte kan vi lika gärna lägga ner och dö
Du och jag

Förefaller mig nu
Att de drömmar vi hade tidigare
Är alla döda, inget mer
Än konfetti på golvet
Det är slutet på ett decennium
I ytterligare tio år
Vem kan säga vad vi hittar
Vad som ligger väntar ner linjen
I slutet av åttionio …

Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har en vision nu och då
Om en värld där varje granne är en vän
Gott nytt år
Gott nytt år
Må vi alla har våra förhoppningar, att vår vilja att försöka
Om vi inte kan vi lika gärna lägga ner och dö
Du och jag